вторник, 21 апреля 2020 г.

Середа,22.04
Літературне читання.
 Відправляти тести не більше 1 разу!
Тема : "Контрольна робота. Робота з літературним твором "Материне поле" за В.Сухомлинським"
МАТЕРИНЕ ПОЛЕУ матері було два сини — старший і молодший.Коли поженилися сини, дала мати кожному з них ниву. Були ці ниви поруч. Сталося так, що старшому синові дісталася нива на один крок ширша, ніж молодшому.Затаїв молодший син образу, бо на три мішки менше пшениці збирав щороку, ніж старший.З кожним роком образа ставати все глибша, аж поки й переросла в ненависть. Зненавиділи брати один одного. Стали уникати вони зустрічей. Коли старший працював на ниві, молодший не виїздив у поле. Коли молодший був на ниві, старший сидів дома.А мати жила далеко за лісом. У неї була там своя нива, де вона працювала, скільки здужала.Через людей чула, що її сини ненавидять один одного. Кілька разів приїздила їх помирити, але нічого не виходило. Не хотів і слухати старший син, щоб півкроку поля віддати молодшому.Та ось одного гарячого літнього дня, напередодні жнив, почули сини новину: прилетіла з чужого далекого краю чорна сарана, сіла на материну ниву й поїла хліб дощенту.Приходить старший син до молодшого та й каже:— Ти чув, брате, про материне горе?— Чув, — відповідає молодший син.— Що ж думаєш робити?— Миритися нам треба, ось що, — каже молодший син.— Так я тому й прийшов до тебе, — радісно мовить старший брат. — Коли на материнському полі горе — треба забути нам про сварку й закопати в землю ненависть.А тоді й подумали: “І для чого нам ця межа? Хай поле наше буде спільне. Краще ділитися зібраною пшеницею”.Так і знищили брати межу. Скосили пшеницю, обмолотили, поділили натроє. По одній частці залишили собі, а третю матері відвезли.Бо коли на материнському полі горе — треба забути про суперечки, образи, ненависть.
Повідомте учням
Код доступу 938447
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Виконати перевірну роботу до 23.04. до 20.00

Тема: Контрольна робота. Перевірка навичок читання мовчки "Чому кріт чорний?"

Повідомте учням
Код доступу 610308
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Виконати перевірну роботу до 23.04. до 20.00







Вівторок, 21.04

Літературне читання

Тема: "Благослови, мати, весну зустрічати" (за Василем 
Скуратівським)
Підручник стор.158-161 - читати.
Творче завдання: 
Знайти матеріал весняних обрядів на Україні. 
Можна користуватися матеріалом:

https://etnoxata.com.ua/ru/statti-ru/ru-traditsiji/vesennij-tsikl-prazdnikov-ukraintsev-traditsii-i-obrjady/
Написати реферат ( малюнок і текст 5-7 речень) на одному листку. 
Розповідати, презентувати реферат -  на Вайбер.

Математика

Тема: Утворення і запис частин. Визначення кількості частин у цілому. Складені задачі на 2-4 діїї.
Нова тема: стор.145. №963-964 - усно.
Підручник стор.145 №965, 966 - письмово.
Зразок:
½ від часла 16:
16:2*1=8*1=8
№968,969,970 - усно.
№971,972- письмово - прислати на Вайбер.

Українська мова

Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Побудова тексту-розповіді «Моя родина» за складеним планом.

Хід уроку

II Актуалізація опорних знань
1.    Бесіда
     Технологія «Асоціативний кущ»
-         Що таке текст? (Речення зв'язані між собою за змістом)
-         З яких частин він складається?(Зачин, основна частина, кінцівка)
- Які види текстів ви знаєте?(текст- опис, текст-розповідь, текст -міркування)
-         У чому особливість тексту – розповіді?(Складається із позповідних речень, містить факти, описи)
2. 

III Повідомлення теми і завдань уроку
-          Відгадайте загадку
      Живемо в одній оселі,
      Життєрадісні, веселі:
      Я, мій брат, мій тато, мати –
      Як всім разом нас назвати?   (Сім’я)
-         Сьогодні ми поговоримо про вашу сім`ю, родичів, рід. Кожен з вас поділиться тим, чим пишається ваша родина, разом помріємо, якими гідними вчинками, ви прославити свою родину. І напишемо твір «Моя родина».

IV Ознайомлення з новим матеріалом
1 Слухання легенди
У полі росла кураїнка. Поряд з нею – мама і тато, бабуся і дідусь, прабабуся і прадід. Вночі біг вовчик, зачепив кураїнку і вирвав її з ґрунту. більше вона не могла пити водичку і живитися. Припекло сонечко і висушило її. Подув вітер і покотив її полем, капали сльози з її очей, боляче було відірватися від свого роду. Зачепилася вона за дерево в лісосмузі, а на ранок подув вітер з іншого боку і покотив її через поле, і стала вона перекотиполем….
 - Як ви розумієте казку?
 - Чому людина повинна цінувати і шанувати свою родину, рідню, рід?
В.Т. Скуратівський говорив: «Людина, як і дерево не може жити без правічного ґрунту. Живосилом вирваний з природного середовища, живий організм починає всихати і перероджуватись у перекотиполе!».

2.    Відгадування загадок
-        Хто складає сім`ю?

      Лагідні очі, посмішка мила,                                 Безперечно ця людина,
     До свята обнов своїм дітям купила.                     Дуже любить свого сина:
     Пізно лягає і рано встає.                                       Сильна, мужня, що все знає,
     Ви здогадались, хто вона є? (Матінка)            І його всьому навчає. (Татко)

Мамі з татом любий син,                                       Ці дівчатка дуже схожі, -
Бо у них він не один.                                             Дивуються перехожі,
ділитись з ним завжди доводиться,                      Лише рідні відрізняють.
А ким же він мені приходиться?                           Як усі їх називають?
                                          (Братом)                                  (Сестри-близнюки)
    - А з кого складається рідня?                           
     Людей, що близькі нам по крові,                     У мами є брат, а у нього – донька,
В сім`ї вітати ми готові.                                     Вона іще дуже маленька така.
      Ці люди мешкають і в місті, і в селі.                   Мені завжди рада, що має – да
     А ким вони доводяться мені? (Родичі)                 Яким я для неї родичем є? 
                                                                                                    (Двоюрідний брат)

У мами моєї є мама і тато,                                     Рідна сестра мого рідного тата
Дарунків для внуків у них є багато.                У гості до нас завітала на свято.
     Я змалечку звик  їх обох поважати.           Допоможіть мені ,діти, єдиний разок:
А як мені треба їх називати?                       Який в мене з нею родинний зв'язок?
                                  (Бабуся і дідусь)                                     (Племінник і тітка)
  
             
3. Колективне складання схеми родовідного дерева
   - Починаємо будувати схему родовідного дерева.
   - На чому воно тримається? Це наші прапрадідусі та прапрабабусі.
   - Далі хто йде? Саме так, прадідусі та прабабусі.
   - Після цього згадуємо про кого? Про дідусів і бабусь.
   - Далі звичайно хто? Батьки.
   - І нарешті ми дісталися до вас, мої любі.
                    

4. Розповідь вчителя
Родина (сім`я) – це мама і тато, брати і сестри, бабуся і дідусь, може бути і прабабуся і прадідуся, які проживають разом.
Рід – це одне чи ряд поколінь, які пішли від одного предка. Є рід по маминій лінії і є рід по татовій лінії. наші прадіди уявляли життя всіх людей на Землі, як велетенське дерево роду, що починалося від Адама і Єви, які, за легендами, дали життя всьому людському роду.
Коліно – це одне покоління. От, наприклад, ви – це одне коліно, ваші тато з мамою – друге, дідусь та бабуся – третє, прадід та прабабуся – четверте і т.д.

5. Розвиток мовлення
   а) Словникова робота
-              Як ви звертаєтеся до вашої мами?
-              Мамо, мамонько, мамочко, мамусенька, мамусечка, мамуля, мати, мамця, матінка,  матіночка, матонька,  матуня, матуся, матусенька.
-              Пригадайте, якими словами називають у вашій родині її главу?
-              Тато, татко, татенько, таточко, татусенько, татуненько, татульо, татунь, татуньо, татусик, татусь, татусьо.
-              А як ви звертаєтеся до бабусі і дідуся?
-              Бабусю, бабцю, бабусенько, бабусечко, бабуньо.
-              Діду, дідусь, дідуньо, дідунечко, дідичко

6. Вправа на добір порівнянь
-         Доберемо порівняння.
    Мама лагідна, ….як сонечко.
    Тато надійний, …. як скеля.
          Бабуся працьовита, … мов бджілка.
          Дідусь мудрий, …. мов прожиті роки.
          Родина дружна, в ній один за усіх і всі за одного.

     7. Складання плану       
                          План
1. Нелегке та щасливе життя бабусі і дідуся.
2. Мої любі тато і мама.
3. Що я зроблю, щоб примножити славу і добре ім’я родини.
8. Написання твору на тему "Моя сім'я" або
 "Моя родина".
V. Домашнє завдання
Твір прислати на Вайбер. (7-11 речень)

Русский язык

Тема: Слова для обозначения предметов 
Учебник стр.138, упр.420 - устно.
Упр.421, 425(одно задание этого упражнения -  на выбор)- письменно на Вайбер.
Упр.422 -устно, информация для запоминания.
Упр.423- читать.
Упр.427 - перевод устно.