вторник, 21 апреля 2020 г.

Вівторок, 21.04

Літературне читання

Тема: "Благослови, мати, весну зустрічати" (за Василем 
Скуратівським)
Підручник стор.158-161 - читати.
Творче завдання: 
Знайти матеріал весняних обрядів на Україні. 
Можна користуватися матеріалом:

https://etnoxata.com.ua/ru/statti-ru/ru-traditsiji/vesennij-tsikl-prazdnikov-ukraintsev-traditsii-i-obrjady/
Написати реферат ( малюнок і текст 5-7 речень) на одному листку. 
Розповідати, презентувати реферат -  на Вайбер.

Математика

Тема: Утворення і запис частин. Визначення кількості частин у цілому. Складені задачі на 2-4 діїї.
Нова тема: стор.145. №963-964 - усно.
Підручник стор.145 №965, 966 - письмово.
Зразок:
½ від часла 16:
16:2*1=8*1=8
№968,969,970 - усно.
№971,972- письмово - прислати на Вайбер.

Українська мова

Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Побудова тексту-розповіді «Моя родина» за складеним планом.

Хід уроку

II Актуалізація опорних знань
1.    Бесіда
     Технологія «Асоціативний кущ»
-         Що таке текст? (Речення зв'язані між собою за змістом)
-         З яких частин він складається?(Зачин, основна частина, кінцівка)
- Які види текстів ви знаєте?(текст- опис, текст-розповідь, текст -міркування)
-         У чому особливість тексту – розповіді?(Складається із позповідних речень, містить факти, описи)
2. 

III Повідомлення теми і завдань уроку
-          Відгадайте загадку
      Живемо в одній оселі,
      Життєрадісні, веселі:
      Я, мій брат, мій тато, мати –
      Як всім разом нас назвати?   (Сім’я)
-         Сьогодні ми поговоримо про вашу сім`ю, родичів, рід. Кожен з вас поділиться тим, чим пишається ваша родина, разом помріємо, якими гідними вчинками, ви прославити свою родину. І напишемо твір «Моя родина».

IV Ознайомлення з новим матеріалом
1 Слухання легенди
У полі росла кураїнка. Поряд з нею – мама і тато, бабуся і дідусь, прабабуся і прадід. Вночі біг вовчик, зачепив кураїнку і вирвав її з ґрунту. більше вона не могла пити водичку і живитися. Припекло сонечко і висушило її. Подув вітер і покотив її полем, капали сльози з її очей, боляче було відірватися від свого роду. Зачепилася вона за дерево в лісосмузі, а на ранок подув вітер з іншого боку і покотив її через поле, і стала вона перекотиполем….
 - Як ви розумієте казку?
 - Чому людина повинна цінувати і шанувати свою родину, рідню, рід?
В.Т. Скуратівський говорив: «Людина, як і дерево не може жити без правічного ґрунту. Живосилом вирваний з природного середовища, живий організм починає всихати і перероджуватись у перекотиполе!».

2.    Відгадування загадок
-        Хто складає сім`ю?

      Лагідні очі, посмішка мила,                                 Безперечно ця людина,
     До свята обнов своїм дітям купила.                     Дуже любить свого сина:
     Пізно лягає і рано встає.                                       Сильна, мужня, що все знає,
     Ви здогадались, хто вона є? (Матінка)            І його всьому навчає. (Татко)

Мамі з татом любий син,                                       Ці дівчатка дуже схожі, -
Бо у них він не один.                                             Дивуються перехожі,
ділитись з ним завжди доводиться,                      Лише рідні відрізняють.
А ким же він мені приходиться?                           Як усі їх називають?
                                          (Братом)                                  (Сестри-близнюки)
    - А з кого складається рідня?                           
     Людей, що близькі нам по крові,                     У мами є брат, а у нього – донька,
В сім`ї вітати ми готові.                                     Вона іще дуже маленька така.
      Ці люди мешкають і в місті, і в селі.                   Мені завжди рада, що має – да
     А ким вони доводяться мені? (Родичі)                 Яким я для неї родичем є? 
                                                                                                    (Двоюрідний брат)

У мами моєї є мама і тато,                                     Рідна сестра мого рідного тата
Дарунків для внуків у них є багато.                У гості до нас завітала на свято.
     Я змалечку звик  їх обох поважати.           Допоможіть мені ,діти, єдиний разок:
А як мені треба їх називати?                       Який в мене з нею родинний зв'язок?
                                  (Бабуся і дідусь)                                     (Племінник і тітка)
  
             
3. Колективне складання схеми родовідного дерева
   - Починаємо будувати схему родовідного дерева.
   - На чому воно тримається? Це наші прапрадідусі та прапрабабусі.
   - Далі хто йде? Саме так, прадідусі та прабабусі.
   - Після цього згадуємо про кого? Про дідусів і бабусь.
   - Далі звичайно хто? Батьки.
   - І нарешті ми дісталися до вас, мої любі.
                    

4. Розповідь вчителя
Родина (сім`я) – це мама і тато, брати і сестри, бабуся і дідусь, може бути і прабабуся і прадідуся, які проживають разом.
Рід – це одне чи ряд поколінь, які пішли від одного предка. Є рід по маминій лінії і є рід по татовій лінії. наші прадіди уявляли життя всіх людей на Землі, як велетенське дерево роду, що починалося від Адама і Єви, які, за легендами, дали життя всьому людському роду.
Коліно – це одне покоління. От, наприклад, ви – це одне коліно, ваші тато з мамою – друге, дідусь та бабуся – третє, прадід та прабабуся – четверте і т.д.

5. Розвиток мовлення
   а) Словникова робота
-              Як ви звертаєтеся до вашої мами?
-              Мамо, мамонько, мамочко, мамусенька, мамусечка, мамуля, мати, мамця, матінка,  матіночка, матонька,  матуня, матуся, матусенька.
-              Пригадайте, якими словами називають у вашій родині її главу?
-              Тато, татко, татенько, таточко, татусенько, татуненько, татульо, татунь, татуньо, татусик, татусь, татусьо.
-              А як ви звертаєтеся до бабусі і дідуся?
-              Бабусю, бабцю, бабусенько, бабусечко, бабуньо.
-              Діду, дідусь, дідуньо, дідунечко, дідичко

6. Вправа на добір порівнянь
-         Доберемо порівняння.
    Мама лагідна, ….як сонечко.
    Тато надійний, …. як скеля.
          Бабуся працьовита, … мов бджілка.
          Дідусь мудрий, …. мов прожиті роки.
          Родина дружна, в ній один за усіх і всі за одного.

     7. Складання плану       
                          План
1. Нелегке та щасливе життя бабусі і дідуся.
2. Мої любі тато і мама.
3. Що я зроблю, щоб примножити славу і добре ім’я родини.
8. Написання твору на тему "Моя сім'я" або
 "Моя родина".
V. Домашнє завдання
Твір прислати на Вайбер. (7-11 речень)

Русский язык

Тема: Слова для обозначения предметов 
Учебник стр.138, упр.420 - устно.
Упр.421, 425(одно задание этого упражнения -  на выбор)- письменно на Вайбер.
Упр.422 -устно, информация для запоминания.
Упр.423- читать.
Упр.427 - перевод устно.







Комментариев нет:

Отправить комментарий